wtorek, 6 listopada 2012

Od­wa­ga to pa­nowa­nie nad strachem, a nie brak strachu...

"Od­wa­ga to pa­nowa­nie nad strachem, a nie brak strachu."
Mark Twain
Dzisiejszy dzień dał mi dużo do myślenia. Tak bardzo jesteśmy bezsilni w sytuacjach, w których chcemy komuś pomóc. Kiedy przyjaciel potrzebuje pomocy, nigdy mu się nie odmawia. Jednak bezsilność czasami motywuje nas do dalszego działania. Teraz wiem, że gdyby cały świat byłby przeciwko mnie, to i tak zrobiłabym to co do mnie należy. Reagowanie na swego rodzaju krzywdy, jest bardzo potrzebne. Dzisiejsze społeczeństwo nie reaguje na wołanie o pomoc. Prawo... Prawo to jest śmiechu warte. Nic nie można zrobić jeżeli osoba jest niepełnoletnia, bo do wszystkiego potrzebny jest opiekun prawny. A opiekun prawny czasami sam potrzebuje pomocy. Moja bezsilność jest wielka w tym momencie. Co nie skreśla mojej chęci na okazanie ciepła. To chyba podbudowuje. Wiem, że cierpienie mojego przyjaciela, jest także moim cierpieniem. Nie boję się stanąć oko w oko człowiekowi, który krzywdzi bliską mi osobę. Strach- to tylko taki, w którym boję się o to czy mój przyjaciel jest cały i zdrowy. Inne przeciwności nie są mi straszne, a mogę im wyjść na przeciw. Reagujmy na wszystkie krzywdy wyrządzone dzieciom i młodzieży. To bolesne jak bardzo jesteśmy bezradni w sytuacjach, które wymagają jak najszybszej interwencji. Mówmy otwarcie o problemach i nie dajmy się zastraszyć. Bądźmy odważni, bo czasami życie człowieka leży w naszych rękach. Musimy działać w trybie natychmiastowym. Dbajmy o szczęście drugiej osoby.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz