sobota, 15 grudnia 2012

Chwile - jak truskawki, każda smakuje inaczej. Pamiętasz smak tylko tej ostatniej, resztę możesz sobie tylko wyobrazić...

"Chwile - jak truskawki, każda smakuje inaczej. Pamiętasz smak tylko tej ostatniej, resztę możesz sobie tylko wyobrazić."
Jan Machoń 
W nocy zawsze rozmyśla się najwięcej. I w moim życiu przyszedł czas na to, aby trochę porozmyślać. Dziś naszło mnie, że ile to niepotrzebnych chwil było w moim krótkim życiu. Cały dzień chodziło za mną to, co mogłam zrobić pożytecznego, zamiast marnować czas na głupoty. No, bo z jednej strony nie wiemy co nas czeka jutro... A z drugiej mimo głupich wspomnień i tak o nich pamiętamy. Całe popołudnie miałam takie niepotrzebne "rozkminy". Ale doszłam do jednego dość ważnego wniosku. Każde wydarzenie, które miało miejsce, każda najdrobniejsza sytuacja, każdy moment, każda minuta, każda sekunda mojego życia daje mi zawsze o jakieś doświadczenie więcej. I nie można żałować żadnej chwili. Mimo, że bywały złe momenty. Mimo, że mamy pretensje do siebie. To największa strata czasu jaka może nas spotkać- żałowanie za chwile, które nas czegoś nauczyły. Cały czas utwierdzam się w tym, że z roku na rok coraz bardziej zaczynam rozumieć świat. A dzieje się tak właśnie przez to, że doznaje szczęścia, jak i smutku. Do pewnego momentu myślałam, że czas poświęcony jakimś dziecinnym miłostkom, jest wręcz najbardziej straconym  czasem. Jednak dziś wiem, że to były dobre chwile i nie można o nich zapomnieć. To mogły być najlepsze chwile w moim życiu, bo nie wiem co czeka mnie jutro. Mogę być szczęśliwa, ale także mogę na zawsze stracić to szczęście. Więc moja dobra rada na dziś: NIE ŻAŁUJMY KAŻDEJ MINUTY NASZEGO ŻYCIA! :)

2 komentarze:

  1. dokładnie, nie można żałować niczego, tego że kochaliśmy, tego że nienawidziliśmy, tego co zrobiliśmy.. można żałować jeśli już to tylko tego, że się czegoś nie zrobiło, nie podjęło się próby doświadczenia i za mało kochało się chwilę, która byłą tego warta :*

    OdpowiedzUsuń